Informace ke znovuotevření školy 25. 5. 2020
20.05.2020 08:26Vážení rodiče,
od 25. 5. 2020 bude na naší škole obnovena prezenční výuka. Níže jsou uvedeny informace týkající se přítomnosti žáků ve škole.
- žáci, kteří se nebudou osobně účastnit výuky v budově školy, se budou dále vzdělávat distančně dle pokynů vyučující
- před školou je doporučeno dodržovat odstupy 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními (není nutné např. u doprovodu žáka/členů společné domácnosti)
- pro všechny osoby nacházející se před školou platí povinnost zakrytí úst a nosu rouškou
- v den nástupu do školy musí žák doložit ČESTNÉ PROHLÁŠENÍ o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění, bez řádně vyplněného čestného prohlášení nebude vstup žákům do školy povolen
- výuky by se neměli účastnit žáci, kteří patří do rizikových skupin nebo žijí
ve společné domácnosti s osobami, které patří do rizikových skupin (vytyčení rizikových skupin je stanoveno MŠMT) - prezenční výuky se nemohou účastnit žáci, kteří vykazují symptomy infekce (zvýšená teplota, kašel, dušnost, náhlá ztráta chuti a čichu, nevolnost apod.) – žáci s příznaky onemocnění budou ihned umístěni do izolace a bezodkladně budou předáni zpět do péče zákonných zástupců
- organizace dne (včetně zahájení výuky) bude upravena z důvodu minimalizace shromažďování osob v jednom čase
- Ranní nástup žáků do školy: 7.35 hod. – 1.ročník, 7.45 hod. – 2.+3. ročník, 7.55 hod. – 4. + 5. ročník. Sourozenci si mohou vybrat jedenčas. Žáky si v daném čase vyzvedne před školou vyučující, nezvoňte!Vstup do budovy školy bude umožněn pouze žákům, nikoliv doprovázejícím osobám. Výuka žáků bude ukončena 1. ročník – 11.35 hod., 2.+ 3. ročník12.00 hod – následuje oběd a družina. 4.+ 5. ročník končí vyučování ve 12.35 hod. – odchází na oběd a domů.
- žák v prezenční výuce musí být v případě nepřítomnosti rodiči řádně omlouván
- složení školních skupin je neměnné
- obsah výuky bude upraven dle aktuální situace a bude přizpůsoben na opakovánía procvičování učiva probíraného během distanční výuky (v souladu se školním vzdělávacím programem)
- ve třídách bude upraven zasedací pořádek žáků, vždy bude sedět 1 žák v samostatné lavici
- dle nařízení MŠMT je zakázána tělesná výchova, plavání apod.
- každý žák musí mít pro dopolední výuku k dispozici 2 kusy roušek a igelitový sáček pro jejich ukládání – pokud žák nebude mít předepsané ochranné pomůcky, bude předán zpět zákonným zástupcům (škola tyto ochranné pomůcky pro žáky nezajišťuje), o nošení roušek bude dle situace rozhodovat pedagog
- ve společných prostorách školy bude nošení roušek povinné
- ve třídách budou zajištěny desinfekční prostředky, papírové ubrousky a desinfekční mýdla, přičemž bude kladen vysoký důraz na dodržování všech hygienických pravidel
- během dopolední výuky bude posílena desinfekce společných prostor školy (toalety, chodby apod.) i prostory vlastních tříd
- zrušeny jsou školní výlet, návštěvy knihovny, akce na sportovištích cizích provozovatelů - tzn. pobyt žáků mimo areál školy
Nedodržování hygienických pokynů je důvodem k tomu, aby byl žák ze skupiny vyloučen. Bude pokračovat v distanční výuce.
- Školní jídelna:
- provoz školní jídelny bude probíhat podle zvláštního harmonogramu školní jídelny
- upraven bude především počet žáků/osob v jídelně školy
- stejně jako ostatní prostory školy, bude také prostor školní jídelny podléhat přísným hygienickým požadavkům;
- během jídla budou mít žáci umístěny roušky ve vlastních igelitových sáčcích (zajistí rodiče)
- Školní družina:
- nebude se jednat o klasický režim školní družiny, školní družina bude fungovat v režimu "odpolední výchovné a vzdělávací činnosti"
- přítomnost žáků v této odpolední činnosti bude bezplatná
- družina bude zajištěna pro žáky 1. ročníku – jedna skupina a 2. a 3. ročníku – druháskupina
- v prostorách školní družiny budou platit stejná hygienická pravidla včetně nošení roušek jako v dalších prostorách školy
- změněna bude provozní doba školní družiny – zrušena bude ranní družina, ukončení odpolední činnosti je stanoveno na 16.00 hodin
- povoleny jsou pouze činnosti v areálu školy (je zakázána realizace procházek, pobyt v přírodě apod.)
Prosím rodiče, aby v den nástupu do ZŠ (25.5.) napsali čas odchodu dítěte ze ŠD. Potřebujeme organizačně zabezpečit pohyb v prostorách šaten, aby nedocházelo k promíchání skupin.
Vzhledem k situaci, která se neustále vyvíjí, je možně, že opatření bude potřeba operativně měnit. O všech změnách budete neprodleně informováni.
Děkuji za pochopení a věřím, že vše společně zvládneme.
Jana Daňhelová
ředitelka školy
———
Zpět